11 Mayıs, 2014

Anne olmak

Güneş'im yarın tam 6 aylık.. yani ben tam 6 aylık bir anneyim.. :)
Bu, benim ilk anneler günüm..

Anne olmak..
Anneligin bu ilk evreleri biraz karmaşık bana göre..
Oldukça yorucu, yıpratıcı fakat eğlenceli ve bir o kadar da duygusal ve şefkat dolu..

Anne olmak.. uykuya hasret kalmakmış..
Uykunun en tatlı olduğu saatte, gecenin o sıcacık sessizliğinde o minik bedenin tebessüm ettiren sevimli ağlama sesine uyanmak, uyanmazsa bu sefer onu merak edip sadece nefes alıp verişini dinlemek için uyanmak demekmiş.
Yani uykunun insan hayatında çokta önemli olmadığını öğrenmekmiş, anne olmak.

Anne olmak.. onu huzur içinde yatağında uyurken bile özlemekmiş..
Sabahları uyandığında kendini duyurmak için çıkardığı seslerin verdiği huzurmuş..

Anne olmak.. tek başına markete giderken bile tatile çıktığını hissetmek..
Hayallere bir süreliğine ara vermek.. ama aynı zamanda yenilerini eklemek demekmiş..

Anne olmak.. hergün onun öğrendiği her yeni şeyle mutlu olmak.. ondan bir sürü şey öğrenmek,
o gülsün diye karşısında şekilden şekle girmek, gözlerinin içiyle gülen bebeğinle tekrar tekrar çocuk olmak..
Masumiyeti kucaklamak demekmiş..

Anne olmak.. 1 iken 2 olmak.. kendinden çok o olmak,
Anneni daha iyi anlamak demek..
Ona hâlâ ne kadar ihtiyacın olduğunu farketmekmiş..

Anneler günün kutlu olsun Annecim!!
Seni cok seviyorum..
Senden öğreneceğim daha çok şey var..

Ben yaklaşık liseden sonra anneler gününü hep annemden uzak geçirdim ama o günlerde içimden hep ona, ilkokulda öğrendiğimiz şu şarkı vardır ya hani
 " benim annem güzel annem beni al kollarına,
kucağında okşa beni, ninniler söyle bana.."  söyler ve hüngür hüngür ağlardım.
Son derece depresif bir şarkı, ağlamak için birebir. Hele bir de annenden uzak olunca..

Neyse ki.. bu benim ilk anneler günümü Bozcaada'da maaile hepberaber kutluyoruz.
Canım Annem, teyzem ve kuzenlerim.. Ünzile hanımın güzel kahvaltısıyla keyifli bir güne başlayacağız..

Tüm annelerin anneler günü kutlu olsun! Sizlerin sevgisi tüm dünyayı ısıtır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder